W 2017 roku przypada 20. rocznica śmierci Agnieszki Osieckiej – patronki Teatru Atelier.
Utwory, które znalazły się w scenariuszu przedstawienia należą do najwybitniejszych i najdojrzalszych dzieł Osieckiej, choć zapewne mniej popularnych. W programie m.in.: „Deux ex machina” i „Panie obłoczny” z muzyką Jerzego Satanowskiego, „Papierowe kwiaty” i „Wybacz Mamasza” ze spektaklu „Wilki” czy „Wesołe miasteczko” z muzyką Ewy Korneckiej. W obsadzie: wybitni aktorzy Teatru im. Adama Mickiewicza w Częstochowie oraz zespół muzyczny pod kierownictwem Adama Żuchowskiego.
Szczerze wyznam, co czuję: to jest ten ostatni gwizdek. Nieskromnie dodam, że piosenkami do spektakli dla Teatru Atelier wzniosłam się ponad wszystko, co w życiu zrobiłam. I to jest mój łabędzi śpiew. Ja nigdy w życiu nie myślałam, że zobaczę jakiś mur przed swoją głową. Każdy myśli, że tego muru nie ma, że nigdy nie umrze… Dałam wszystko z siebie.
Agnieszka Osiecka
Niedawno, przeglądając Internet trafiłem na angielską stronę Wikipedii dotyczącą Agnieszki Osieckiej, gdzie przeczytałem: „Agnieszka Osiecka was a poet, writer, author of theater and television screenplays, film director and journalist. She was a prominent Polish song writer, having authored the lyrics to more than 2000 songs, and is considered an icon of Polish culture.” I nagle zdałem sobie sprawę, że wtedy, gdy Agnieszka Osiecka współtworzyła nasz teatr przez ostatnie prawie trzy ostatnie lata swego życia, ja nigdy nie postrzegałem Jej jako ikony. Dla mnie była wówczas, i pozostała do dziś, przede wszystkim Człowiekiem, zgodnie z goethowską maksymą: „Edel sei der Mensch, hilfreich und gut!”, którą Czesław Miłosz przełożył na język polski tak: „Człowiek niech będzie szlachetny, pomocny bliźnim, dobry! (Bo tylko wtedy jest inny od wszystkich znanych nam istot).
André Hübner-Ochodlo
Wystarczy spojrzeć na piosenki, jakie śpiewają młodzi artyści w Konkursie „Pamiętajmy o Osieckiej”. Publiczność jest ciekawa mniej popularnych utworów. Agnieszka Osiecka napisała bardzo esencjonalne i osobiste teksty dla sopockiego Teatru Atelier. Chcemy wspominać jej twórczość oraz jak najlepiej oddać klimat tej poezji.
Adam Żuchowski
Aktorom towarzyszyć będzie zespół muzyczny w składzie:
- Adam Żuchowski – kontrabas
- Michał Rorat – fortepian
- Sławomir Koryzno – perkusja
- Krzysztof Paul – gitara
Muzyka: Ewa Kornecka, Przemysław Gintrowski, Zygmunt Konieczny, Jerzy Satanowski
Terminy spektakli:
- 04.07.2017 – 19:30
- 05.07.2017 – 19:30
- 06.07.2017 – 19:30
- 07.07.2017 – 19:30
- 08.07.2017 – 19:30
- 09.07.2017 – 18:00
- 09.07.2017 – 19:30
- 10.07.2017 – 19:30
- 11.07.2017 – 19:30