Logo Teatru Atelier
Deklaracja dostępności     Wersja dostosowana       
Apetyt na śmierć - reż. André Hübner-Ochodlo

Spektakl muzyczny na podstawie "ZOO Story" ("Opowiadanie o Zoo") i "Sandbox" ("Piaskownica") Edwarda Albe\'ego, w przekładzie Krystyny Jurasz-Dąmbskiej, z songami Agnieszki Osieckiej
Reżyseria i scenografia - André Hübner-Ochodlo 
Współpraca scenograficzna - Helga Kumper, Matthias Keller
Muzyka, Kierownictwo muzyczne - Ewa Kornecka
Asystent kierownika muzycznego - Izabela Jaworska
Przekład - Krystyna Jurasz-Dąmbska
Obsada:
Izabela Jaworska, Ewa Kasprzyk, Alina Lipnicka, Krzysztof Matuszewski, Marek Richter, Jarosław Tyrański,
Kostiumy i charakteryzacja - Elżbieta Daszkowska
Współpraca - Helga Kumper

Parademarsch Parademarsch, Parademarsch, wszystko dobre,
co się dobrze zaczyna,
tygrys łasi się i pachnie padlina, Parademarsch, Parademarsch,
elementarz i cmentarz
-jak na dłoni,
jedno się kończy, a drugie -w pogoni.
Już taśma życia
przez Akustyka przegrana,
niech w górę strzelają
korki szampana,
allel, allel, eins zwei drei!

Widziałam kiedyś tańczącą na rozżarzonych węglach bułgarską niedźwiedzicę. Moc wrażeń! Jeden z wielu podgatunków życia. Piekło i monotonia. Albee jest specjalistą od tych rzeczy: piekło i monotonia. Czasem przeleci pies, czasem przejdzie błazen na szczudłach. W tej sytuacji pojawia się, jak u Jarry\'ego, swoista zachłanność na śmierć i apetyt. Ciekawe!
Połączyliśmy zatem dwie sztuki Albee\'ega w jedną. "Opowiadanie o Zoo" i "Piaskownicę". Uczyniliśmy to, aby tym mocniej nacisnąć klawisze czarnej groteski. I ozdobiliśmy rzecz muzyką, aby z hałasern i przytupern odtańczyć nasz wesoło-smutny dance macabre! Agnieszka Osiecka

"Apetyt na śmierć" to sztuka, która może wstrząsnąć (...) Jest to przedstawienie dla wrażliwych dorosłych widzów. Teatr Atelier gwarantuje niezwykły wieczór, który warto przeżyć.Alina Kietrys, Głos Wybrzeża

"Apetyt na śmierć" ma już swoich fanów, którzy zapowiada ją, że będą na to przedstawienie chodzić wielokrotnie. Ma też swoich wrogów, którzy próbują urabiać opinię. Dawno nie widziałam, żeby przedstawienie teatralne tak wzburzyła krew. Ale to bardzo dobrze, że w czasie kryzysu finansów i wartości sztuka może jeszcze tak nas po ruszyć. Ewa Moskalówna, Gazeta Miasta Sopot

Śmierć, czy -jak chce Osiecka -śmiertka, obecna jest w obu tych wykraczających poza obyczajowy obrazek opowieściach teatralnych Albee\'ego: jako obiekt prowokacji, jako źródło lęku i coś, do czegotrzeba dojrzeć. Fascynująco wypada to dojrzewanie w rolach Krzysztofa Matuszewskiego i Aliny Lipnickiej na tle strasznych, tępych mieszczan celnie i z poświęceniem granych przez Ewę Kasprzyk i Jarosława Tyrańskiego. Jacek Sieradzki, Polityka

"Opowiadanie o Zoo" to historia jednego życia. "Bohater" tego życia, Jerry, jest jednostką, której naturalne impulsy sprzeciwiają się normom społecznym. To człowiek trudny, przegrany, samotny, oszukany przez wrogi mu świat, ale poszukujący z nim kontaktu. Szuka on utraconego sensu życia, lecz nie znajduje go na ziemi; rozwiązanie zaczyna widziać w śmierci. Jedyny kontakt, jaki może nawiązać ze światem, to nadziać mu się na nóż. Ta symboliczna zemsta jest wszystkim, czego się można w życiu spodziewać. Okrutna w swych żartach "Piaskownica" nie jest jednocześnie pozbawiona elementu ciepłego, ludzkiego współczucia dla doli człowieczej. Wizja świata wg Edwarda Albee\'ego byłaby niezwykle pesymistyczna, tak jak pesymistyczna potrafi być tylko komedia, gdyby nie była okraszona sporą dozą groteskowego i makabrycznego miejscami humoru, który pozwala nam przyjąć te czrne aspekty życia i umniejszyć przerażenie nimi. Jeżeli zaś ironiczny komentarz Albee\'ego do śwata jest nadal zbyt, okrutny, tym gorzej dla tego świata. Krystyna Przybylska, Dialog

Jarosław Tyrański zadziwił komiczną inwencją, siłą wyrazu i wewnętrzną powśiągliwością zarazem. Krzysztof Matuszewski bardzo sugestywnie oddał neurotyczną osobowość Jerr\'ego (...) Ewa Kasprzyk, która w filmie i na scenie wielokrotnie dowiodła aktorskiej wszechstronności, brawurową rolą Mamusi objawiła świetną dyspozycję charakterystyczno-farsowo-karykaturalną. Alina Lipnicka zagrała zaś Babcię wzruszającą i głęboko ludzką (...) "Apetyt na śmierć" dopełniony został muzyką Ewy Korneckiej i songami Agnieszki Osieckiej, znakomicie interpretowanymi przez Marka Richtera (...) Anna Jęsiak, Dziennik Bałtycki

MECENAS TEATRU Patronat Sponsor srebrny
orlen logo Sopot logo Srebrny logo
Teatr Atelier im. Agnieszki Osieckiej

Al. Mamuszki 2
81-718 Sopot
e-mail: teatr-atelier@teatratelier.pl
tel./fax. (058) 550 10 01
Fundacja Teatru Atelier im. Agnieszki Osieckiej

NIP 5851467315
KRS000477093
konto bankowe
PL 02 2490 0005 0000 4530 5379 4015


Dane osobowe
Zgłoś błąd na stronie
Mapa strony
Dla mediów


(C) Copyright 2021 Teatr Atelier