Logo Teatru Atelier
Deklaracja dostępności     Wersja dostosowana       
Plac Brahmsa - reż. André Hübner-Ochodlo

Reżyseria i scenografia - André Hübner-Ochodlo 
Przekład - Jacek St. Buras
Muzyka - Jerzy Satanowski
Obsada:
Stara Kobieta - Teresa Budzisz - Krzyżanowska
Gabor - Ryszard Ronczewski
Węglarz - Krzysztof Gordon
Ze specjalnym udziałem:
MAREK RICHTER jako cesarz Franciszek Józef
Kostiumy - Irena Biegańska
 

(...) Teresa Budzisz - Krzyżanowska, która w niezwykły sposób łączy starcze zgorzknienie z delikatnym, jak koronka na jej włosach, liryzmem. (...) pod oschłą surowością kryje czułość. Perfekcyjne wyważenie tych skrajnych emocji sprawia, że nie można z Gerdy spuścić oka. To wielka rola aktorki, na której spoczywa ciężar przedstawienia. Krzysztof Gordon, w waciaku, z workiem na głowie, świetnie buduje tę postać pomiędzy jednym a drugim zadaniem, wyrzucanym mrukliwie, na odczepnego. Nachalna fizyczność Węglarza nie przykrywa tego, co się w nim dzieje - tragedii człowieka, który stracił dziecko.
(...) André Hübner Ochodlo inscenizując "Plac Brahmsa" poszedł swoja ulubioną ścieżką. Powagę i "prawdę" scenicznej rzeczywistości przełamuje kiczem. Podłoga w jadalni Gerdy i Gabora zbudowana jest z pleksiglasowej płyty, pod którą znajdują się ramy wypełnione nie fotografiami, lecz suchymi liśćmi. Jak w muzealnych gablotach, tak i tu zatrzymał się czas. Tylko w życiu pędzi on nieubłaganie.
Monika Brand, Gazeta Wyborcza

"Plac Brahmsa" kontynuuje rozważania od dawna prowadzone w tym teatrze - opowiada o przemijaniu, tym razem ludzi, ale i epoki. Bohaterowie spektaklu nie boją się śmierci, bo nie potrafią czerpać radości z życia. Trawią ich bolesne wspomnienia, porzucone ambicje, wzajemne wyrzuty, które nie pozwalają im się porozumieć z otoczeniem.
Na uwagę (...) zasługuje sposób, w jaki zaznaczono przepaść między kobietą a mężczyzną, szczególnie w błyskotliwych niekiedy dialogach Strteeruwitz, tj. "Mężczyźni są ciałami, a kobiety MAJĄ ciało i duszę".
Bratumiła Pawłowska, Życie

Cała trójka (...) daje prawdziwy koncert gry aktorskiej. Teresa Budzisz - Krzyżanowska jest sobą, czyli jest niezawodna. Podobnie Krzysztof Gordon. Natomiast Ryszard Ronczewski przechodzi samego siebie. W postaci Gabora tworzy chyba jedną z najciekawszych swoich kreacji, a ma ich na koncie krocie.
Tadeusz Skutnik, Dziennik Bałtycki

Sopocki Teatr Atelier po raz kolejny wprowadził nowego dramaturga na polską scenę. Marlene Strteeruwitz w wielu miejscach przypomina becketowski teatr śmierci, w którym aktorami są starcy naznaczeni fizyczną ułomnością, odcięci od źródeł życia. Joanna Chojka, Tygodnik Powszechny

 

MECENAS TEATRU Patronat Sponsor srebrny
orlen logo Sopot logo Srebrny logo
Teatr Atelier im. Agnieszki Osieckiej

Al. Mamuszki 2
81-718 Sopot
e-mail: teatr-atelier@teatratelier.pl
tel./fax. (058) 550 10 01
Fundacja Teatru Atelier im. Agnieszki Osieckiej

NIP 5851467315
KRS000477093
konto bankowe
PL 02 2490 0005 0000 4530 5379 4015


Dane osobowe
Zgłoś błąd na stronie
Mapa strony
Dla mediów


(C) Copyright 2021 Teatr Atelier