Logo Teatru Atelier
Deklaracja dostępności     Wersja dostosowana       
Happy Days (Samuel Beckett) - reż. André Hübner-Ochodlo

Reżyseria i scenografia - André Hübner-Ochodlo 
Przekład- Antoni Libera
Obsada:
Winnie - Bogusława Schubert
Willie - Adam Żuchowski
Realizacja filmu- Wojciech Ostrowski Video Studio Gdańsk
Kostiumy - Sabrina Czupryńska
Charakteryzacja - Iza Kozłowska
Realizacja scenografii - Tadeusz Ćwik

"Winnie, starzejąca się kobieta, traci wzrok ni nadzieję na bycie kochaną. Po pas zakopana w piasku, na kompletnym pustkowiu, każdy dzień zaczyna tak samo. W życiowych rozterkach towarzyszy jej wielka skórzana torba i stary parasol. No i Willie, ukryty w dziurze kontrabas, jedyny słuchacz kobiecych zwierzeń i obiekt jej miłości. "To właśnie jest takie cudowne, że człowiek przystosowuje się do nowych warunków" - oznajmia Winnie. Z wielkim entuzjazmem i z jeszcze większą lupą przystępuje do odczytania złotej myśli kolejnego szczęśliwego dnia. Winnie zdaje sobie sprawę, że żywot ludzki jest ulotny, a los niepewny.
Aleksandra Rudzińska, Głos Wybrzeża

Winnie(...) mówi rzeczy głębokie i czasami owszem płaskie. Ale przecież i Panu Bogu nie każdy żart się udaje - mówi. Nie może przestać mówić, bo dla niej równałoby się to śmierci. To też największym zmartwieniem Winnie jest, czy Willi jej słucha, czy w ogóle ktoś jej słucha. Nie wyobraża sobie mówienia do siebie, choć się przygotowuje. Do absolutnego osamotnienia. Rolę Winnie rzeźbi Bogusława Schubert. Rzeźbi genialnie! (...) Kontrabas (Adam Żuchowski) potakuje lub przeczy Winnie, śmieje się z jej głupot lub grozi, rozkłada bezradnie ręce: nie wiem, mówi. A przede wszystkim - gra leitmotiv sztuki: słynną arię operetkową "Usta milczą, dusza śpiewa, kocham cię". Okrutna sztuka. Okrutna jak życie. I zarazem wspaniała sztuka. Jak życie. Dopóki trwa. Tadeusz Skutnik, Dziennik Bałtycki

Nie można (...) odmówić talentu aktorce odgrywającej Winnie - Bogusławie Schubert. Artystka (jak sama twierdzi) typu "intuicyjno - cielesnego" w sposób doskonały żongluje tu słowem, mimiką i ograniczonym gestem - bowiem do pasa zakopana jest w piasku. Wykorzystuje pełną gamę środków do budowania tej nie łatwej roli oraz kilku rekwizytów - przedmiotów codziennego użytku, którymi bawi się w asocjacje z przeszłością. (...) Spektakl staje się specyficzna grą na kontrabas i słowa. To doskonałe rozwiązania, podkreślające istniejący pozorny dialog pomiędzy postaciami, jednocześnie nawiązuje do istotnej funkcji, jaką pełni w twórczości Becketta muzyka. Chwali się to, że reżyser prowadzi od lat konsekwentną dyskusje z publicznością na te same - najistotniejsze tematy. Podejmuje ważką - zupełnie nie "letnią" problematykę. Mówi w swych realizacjach o życiu, śmierci i człowieku, który tkwi miedzy nimi. (...)
Magdalena Raczek, Dziennik Teatralny


 

MECENAS TEATRU Patronat Sponsor srebrny
orlen logo Sopot logo Srebrny logo
Teatr Atelier im. Agnieszki Osieckiej

Al. Mamuszki 2
81-718 Sopot
e-mail: teatr-atelier@teatratelier.pl
tel./fax. (058) 550 10 01
Fundacja Teatru Atelier im. Agnieszki Osieckiej

NIP 5851467315
KRS000477093
konto bankowe
PL 02 2490 0005 0000 4530 5379 4015


Dane osobowe
Zgłoś błąd na stronie
Mapa strony
Dla mediów


(C) Copyright 2021 Teatr Atelier