Logo Teatru Atelier
Deklaracja dostępności     Wersja dostosowana       
Weisman i Czerwona Twarz (George Tabori) - reż. André Hübner-Ochodlo

Reżyseria i scenografia - André Hübner-Ochodlo 
Współpraca scenograficzna- Elżbieta Daszkowska
Muzyka - Taida Zielińska, Jerzy Regent
Przekład niemiecki - Ursula Grützmacher - Tabori
Przekład polski - Jacek St. Buras
Obsada:
Weisman - Krzysztof Gordon
Ruta - Elżbieta Mrozińska
Czerwona Twarz - Marek Richetr
Myśliwy - Dariusz Siastacz
Opracowanie i nagranie - Zakład Akustyki Akademii Muzycznej w Gdańsku
Kostiumy i rekwizyty - Helga Kümper,
Kierownik literacki - Birgit Hecht

Nagroda Teatralna Wojewody
Gdańskiego (za realizację spektaklu
dla André Hübnera Ochodlo i dla Krzysztofa Gordona za rolę Weismana)
za rok 1994

(...) właśnie tu, w Gdańsku, przecięcie kultury polskiej, niemieckiej i żydowskiej to jest miejsce i ten obszar, który powinien zostać wypełniony. Jak został wypełniony w ostatniej premierze świadczyła owacja spektaklu. Obserwuje pracę reżyserską pana Hübnera od początku. Wczoraj z prawdziwą satysfakcją oglądałem, jak w maleńkim przedstawieniu, na niewielkiej przestrzeni, gdzie przez półtorej godziny pracuje trójka wykonawców, niczym w szwajcarskim zegarku, wśród wyważonych rytmów, napięć, rozluźnień i puent, toczył się ten spektakl. Oby ten teatr toczył się tak dalej.
Andrzej Żurowski, po premierze "Weismana..." w TV Gdańsk, w programie "Atelier - czyli Melpomena na plaży"

George Tabori
O nadziei:
"Kiedy pojawia się światło w tunelu, to na ogół jest to reflektor nadjeżdżającego pociągu"

W rozmowie z LeRoy Jonesem:
LeRoy Jones: "Jak poskrobiesz białego liberała to wyjdzie z niego faszysta"
Tabori: "To przestań skrobać"

Komu jest i było gorzej? Kto jest w gorszej sytuacji, Żyd czy Indianin? Pojedynek outsiderów historii w Górach Skalistych. Sędziuje niedorozwinięta Rutka. Kibicuje sęp. Czy wygra ten, kto lepiej się skarży, czy ten, kto odkryje zło również w sobie? Teatr Atelier zaprasza na jedyny w swoim rodzaju "żydowski western" George\'a Taboriego "Weisman i Czerwona Twarz". Autor, żydowski pisarz, reżyser, artysta teatru, kreator, prowokator, prześmiewca, ironista, guru, obieżyświat, który śni po węgiersku, pisze po angielsku i uchodzi za jednego z najwybitniejszych przedstawicieli teatru niemieckiego, rzuca hasło: "Kaleki świata, łączcie się!" Jacek St. Buras

Ta najnowsza propozycja repertuarowa Teatru Atelier prezentowana na jego scenie w Łazienkach północnych w trakcie Lata Teatralnego Sopot\'94 jest, tak jak poprzednie, niełatwa, ale intrygująca i kontrowersyjna. Dobrze zrealizowana, świetnie zagrana, korzystnie wkomponowana w maleńką sceniczną przestrzeń, stwarza okazję do lepszego poznania pisarstwa Taboriego i jego niezwykłego świata. Wyznacza też kolejny, chyba ważny moment w działalności Teatru Atelier, który coraz wyraźniej określa swe artystyczne oblicze. Anna Jęsiak, Dziennik Bałtycki

Już pierwsze aktorskie wejście jest bardzo ostre. Krzysztof Gordon ( Weisman) zjawia się jaka wieczna ofiara. Kwitująca lęki i złe przeczucia fatalistycznym poczuciem humoru, łagodnym urokiem. Za rękę prowadzi, a właściwie wlecze, Rutę (Elżbieta Mrozińska), swoją nieudaną córkę. W tej roli aktorka dokonuje cudów, balansując na granicy estetycznego i etycznego ryzyka. Jak bowiem pokazać kalectwo i opóźnienie w rozwoju? Oglądamy tymczasem precyzyjny balet niezbornych ruchów, ubranych w formę - tyle że inną od estetyki zdrowych. Głęboka przerażająca kreacja o prawdziwie humanistycznej wymowie.
Ewa Moskalówna, Gazeta Miasta Sopot

MECENAS TEATRU Patronat Sponsor srebrny
orlen logo Sopot logo Srebrny logo
Teatr Atelier im. Agnieszki Osieckiej

Al. Mamuszki 2
81-718 Sopot
e-mail: teatr-atelier@teatratelier.pl
tel./fax. (058) 550 10 01
Fundacja Teatru Atelier im. Agnieszki Osieckiej

NIP 5851467315
KRS000477093
konto bankowe
PL 02 2490 0005 0000 4530 5379 4015


Dane osobowe
Zgłoś błąd na stronie
Mapa strony
Dla mediów


(C) Copyright 2021 Teatr Atelier